Tällä hetkellä Suomen suosituimpiin bilebändeihin lukeutuva Portion Boys kohahduttaa uudella Lihamafia-kappaleellaan. Tänään perjantaina julkaistun sinkun sanoituksessa miksaantuvat erotiikka ja lihansyönti persoonallisella tavalla.
Portion Boys julkaisee uutta musiikkia muutaman kappaleen vuositahtiin – ja lähes poikkeuksetta vain yhden kappaleen kerrallaan. Siitä huolimatta suosio on taattu kerta toisensa jälkeen. Yhtyeellä on esimerkiksi pelkästään Spotifyssa reilusti yli 50 miljoonaa kuuntelukertaa kappaleillaan ja he keikkailevat ahkerasti ympäri Suomea pienistä klubikeikoista aina isoihin festivaalikeikkoihin saakka.
Bilemusiikin uranuurtajat julkaisivat tänään perjantaina uusimman sinkkunsa, joka kantaa nimeä Lihamafia. Jopa Portion Boysille poikkeuksellisen härski kappale sai nimensä ajankohtaisesta aiheesta.
”Lihansyönti vastaan kasvissyönti -keskustelua näkee nykyään uutisissa ja somekeskusteluissa ihan kyllästymiseen asti. Me ajattelimme liittyä aiheeseen mukaan itsemme näköisellä tyylillä. Kotimainen laatuliha on se, mikä maistuu”, yhtye kertoo.
Liha on tuotu sanoituksiin mukaan yhdistämällä se erotiikkaan. Lopputulos on varsin miehinen ja antipehmopornomainen. Kappaleessa lauletaan muun muassa ”välilihan pihveistä”, ”lähitilan milfeistä” ja ”annelin parhaudesta.” Portion Boysin mielestä ralli kuitenkin kestää täyden päivänvalon ja positiivista palautetta onkin ehtinyt jo tulla sankoin joukoin niin sekasyöjiltä kuin vegaaneiltakin.
”Joku voisi sanoa, että on liian törkyinen teksti, mutta ei meidän mielestämme. Tämmöisessä meidän tyylisessä musiikissa kuuluukin olla vähän pilkettä silmäkulmassa. Tarkoitus on tuottaa kuitenkin hyvää fiilistä ihmisille, vaikka läpät lentelevätkin minne sattuu. Joskus voi ottaa vähän rennomman asenteen, irtioton arjesta ja antaa palaa vaan. Ei tätä, kuten aikaisempia kappaleitammekaan, ole tarkoitettu hirveän vakavamielisille.”
Yhtyeen hittejä ovat muun muassa Sierralla Nevadaan, Pumppaa, Mieleni Pahotin sekä toistaiseksi suosituin kappale Karjala Takas, joka on striimannut musiikkitoistopalvelu Spotifyssa jo reilusti yli 12 miljoonaa kertaa eli se on saavuttanut triplaplatinaan oikeuttavan rajan. Yhtye on kerännyt vahvan fanikunnan myös YouTubessa, jossa sen humoristiset musiikkivideot ovat nekin keränneet lukuisia miljoonia kuuntelu- ja katselukertoja.
Onko biisi mielestäsi liian härski? Sinä päätät!