Asiakaspalveluammatissa tulee vastaan jos jonkinlaista vipeltäjää – oli sitten itse se palvelija tai palveltava. Asiakaspalvelijana on kuitenkin pidettävä hermot kylmänä ja arvioida tilanteen mukaan miten asiakas saadaan pidettyä tyytyväisenä. Tämä ei aina ole helppoa ja välillä lopputulos on niin hauska tai uskomaton että se päätyy nettiin.
Helena
Soitin erääseen asiakaspalveluun. Melko pitkäänkin koitettiin selvittää asiakaspalvelijan kanssa ratkaisua esittämääni kysymykseen – tuloksetta. Ongelma oli siis edelleen olemassa, koitin vielä varmistella, että eikö tälle tosiaan voi tehdä mitään. Tähän asiakaspalvelija toteaa ”en tiiä, mutta hyvää viikonloppua” ja lopettaa puhelun. Ihan näppärä tapa ”estää” asiakasta enää kysymästä mitään, eikö? Itselleni tämä aiheutti lähinnä nauruun repeämisen, mutta ois kai joku voinut mielensäkin tuosta pahoittaa. En usko, että asiakaspalvelijan oli tarkoitus lyödä luuria ”korvaan”, tai mikäli oli, niin piste siitä. Itse en kehtaisi!