Nyt on kyllä keksitty mitä mainioin ja mitä tehokkain markkinointikikka. Markkinointi on tärkein osa tuotteen menekkiä, ja nyt jos joskus on keksitty omalaatuinen idea, jota ei takuulla ole ennen tehty.
Ray Bradburyn kirjoittama Fahrenheit 451 -kirja kertoo ajasta tulevaisuudessa, jolloin kaikki kirjat ovat kiellettyjä. Palokunnan tehtävä on etsiä kiellettyjä kirjoja ja polttaa niitä tulipalojen sammuttamisen sijaan.
Nyt kirjan kustantaja on keksinyt tehdä kirjasta uuden painoksen, jota voi lukea vain polttamalla sitä. Kirja on painettu lämpöherkällä musteella, joka peittää kirjan tekstin. Muste kuitenkin katoaa, kun sitä poltetaan esimerkiksi sytkärillä.
Kirja julkaistiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1953, ja se ironisesti joutuikin kiellettyjen kirjojen listalle joissain maissa. Vuonna 1966 siitä tehtiin elokuva, ja HBO -kanava on parhaillaan tekemässä tästä uutta versiota.
Ottaen huomioon sen, mitä kirjassa tapahtuu ja mikä sen juoni on, tämä markkinointikikka on erittäin nerokas. Tällaisenhan ostaisi ihan vain siksi, että saisi kokeilla, kuinka se toimii. Katso video alta ja jaa kavereille!