Nykyiset lentoyhtiöt tuntuvat usein yrittävän päästä helpolla, koska mitäpä muutakaan voit tehdä, ajaa valtameren yli? He ylibuukkaavat lennot, veloittavat keskikokoisista matkatavaroista ja yrittävät oudoimpia istuinjärjestelyjä.
Huolestunut nainen kysyi internetiltä, oliko hänen päätöksensä olla luovuttamatta ensimmäisen luokan istuintaan oikea ratkaisu. Pitkälle lennolle, jonka hän oli varannut hyvissä ajoin etukäteen, lentoyhtiö tarjosi hänelle ilmaisen päivityksen ensimmäiseen luokkaan hänelle kertyneiden matkapisteidensä vuoksi. Mutta heti lennon alkumetreillä lentoemäntä tuli kysymään häneltä, olisko hänellä mitään sitä vastaan, että hän vaihtaisi alempaan luokkaan.
Nainen mietti netissä oliko hän paha tyyppi, kun ei suostunut luovuttamaan paikkaansa, jotta perhe voisi istua yhdessä:
AITA (Am I the A**hole) siitä, etten vaihtanut ensimmäisen luokan paikkaani 10-vuotiaan pojan turistiluokan paikkaan, jotta hän voisi istua perheensä kanssa?
Taustatietona, suunnittelin matkaa San Franciscoon noin vuoden verran ja olin varannut lentoni vuotta etukäteen. Noin kuukausi tai kaksi ennen matkaa lentoyhtiö soitti minulle ja kertoi haluavansa päivittää minut ensimmäiseen luokkaan pisteideni ja jäsenyyteni perusteella. En ollut koskaan aiemmin lentänyt ensimmäisessä luokassa, joten sanottakoon, että olin erittäin innoissani. Huolehdin siitä, että tein kaiken mahdollisen lounge-tilassa ennen lentoa, ja minut toivotettiin tervetulleeksi erittäin mukavaan ympäristöön 13 tunnin lennolle. Noin tunti lennon alkamisen jälkeen lentoemäntä tuli luokseni ja kysyi, olisinko valmis vaihtamaan paikkaa 10-vuotiaan pojan kanssa, joka istui turistiluokassa, jotta hän voisi istua perheensä kanssa ensimmäisessä luokassa.
Sain kuulla, että kaksi vanhempaa oli myös jäseniä ja heille oli myönnetty päivitykset, mutta he eivät tajunneet, että heidän poikaansa ei voitu päivittää heidän mukanaan. Joten he saivat ensimmäisen luokan liput, mutta hän jäi turistiluokkaan. Lentoemäntä alkoi esittää minulle vaihtoehtoja ikään kuin minulla ei olisi valinnanvaraa, ja hän sanoi asioita, kuten että saisin toisen ilmaisen päivityksen toisella lennolla tai voisin saada täyden hyvityksen lennosta. Kysyin häneltä, oliko mitään mahdollisuutta pysyä omalla paikallani, koska ajattelin rehellisesti, että minut käskettiin poistumaan, ja hän sanoi, että he kaksi vanhempaa ja minä olimme ainoat päivitetyt matkustajat lennolla ja muita ensimmäisen luokan paikkoja ei ollut saatavilla, joten jos pojalla oli mitään mahdollisuuksia istua perheensä kanssa, oli järkevää, että hän istuisi paikallani.
Jos tilanne olisi ollut erilainen, kuten ensimmäisen luokan ylitarjonta ja poika olisi ostanut lipun, se olisi ollut eri tarina, mutta minä sain tämän päivityksen lentomääräni perusteella. Lisäksi olisin ehkä harkinnut asiaa, jos vanhemmat olisivat ostaneet omat liput, mutta sitä he eivät tehneet. Ei mitään pahaa sanaa lentoemännälle, hän oli erittäin kohtelias ja kunnioittava koko tapahtuman ajan. Hän hyväksyi päätökseni ja oli erittäin mukava, ja hän sanoi, että kaikki oli ok ja he selvittäisivät tilanteen. En nähnyt vanhempia, he istuivat kaukana minusta. Minua arvosteli vanha nainen vieressäni, joka sanoi, että laitoin lapsen istumaan yksin 13 tunnin ajan. Ymmärrän, että 13 tunnin lento yksin lapselle voi olla pelottavaa, mutta näin hänen kävelevän ylös ja alas käytävillä joka tunti tavatakseen vanhempansa, joten hän ei ollut yksin.
Joten AITA (Olenko minä se A***re), koska tämä on kuulemma sitä, mitä pahis tekisi?
Mitä olet mieltä? Oliko hän oikeassa kun hän ei luovuttanut paikkaansa?